JOM REBUT PELUANG INI

Click To Know Better

SILA BUKA APPLICATION GOOGLE CHROME UNTUK SETTING YANG SEMPURNA. TQ

Quite Interesting

Followers

Friday, October 29, 2010

Cara hapuskan Lipas

Gelinya Tengok telur dia

Lipas ni dikategorikan sebagai binatang yang kotor.... kalo rumah yang banyak sangat lipas tu means rumah dia tu adelah benda2 yang kotor yang membolehkan lipas suka melepak2 kan situ.... Kalo cam rumah ai nie ade gakla lipas... Kekadang jumpa jugak... Hurmmm... bengang kalo terjumpa ngan si lipas... tapi kita janganlah salahkan si lipas nieh... Dia langsung tak bersalah... Semua dari sikap kita...

Okay, tanak bebel lagi panjang2...

Apa yang korang buat kalo jumpa lipas??? Mesti ambik penyapu n bunuh dia an... Sebenarnya salah cara tue.... Lipas betina nie mempunyai beribu2 telur yang sangat kuat... Even kalo korang dah bunuh ibu lipas tu tapi telur dia tak mati taw....

Apa yang korang leh wat ialah, ambik botol spray kosong n masukkan air dan campurkan dengan cecair sabun... Then nampak jer lipas, spraykan... Dengan cara ni lipas tak boleh bernafas sebab dia bernafas dengan liang badannya iaitu dari hujung kepala hingga ke hujung ekor.... wowww...
Itu adalah satu cara yang save budget lah... Selain daripada beli Baygon atau Ridsect....

Selamat mencuba... Dipetik dari cinaislam... 

Saper nak wat loan???

Hey alll...
Tolong orang yang memerlukan pertolongan.... Hehe... Tetibe nak wat keja amal lak an... Actually it`s not disturb my study and work okay!!!!
Saper yang berminat untuk buat loan ngan MBSB leh inform saya yerk...

UNTUK SEMUA KAKITANGAN KERAJAAN DAN BADAN BERKANUN

  • Pembiayaan sehingga RM200,000.00
  • Tempoh Pinjaman sehingga 19 Tahun Ke Atas
  • Berjawatan Tetap dab Gaji Pokok RM700 termasuk elaun tetap!!!
  • Bayaran Balik melalui Potongan Angkasa
  • Proses Permohonan Cepat dan Mudah
  • Tanpa Penjamin, CTOS/CCRIS boleh memohon
  • Perlindungan Insuran Takaful

email kan NAMA, NO PHONE, PEKERJAAN, GAJI POKOK, POTONGAN GAJI di alamat  
ema_syok@yahoo.com.......... Saya akan call anda semula.... tq

Thursday, October 28, 2010

Maher Zain - Insha Allah | Insya Allah | ماهر زين - إن شاء الله


Maher Zain is getting famous in Malaysia after doing his concert a weeks ago...
Dia ni penyanyi Sweden dan berbangsa Lebanon... Jom layan video muzik nieh...
Vote for Islam... Vote for Maher Zain.... Thumbs up...

Drawing Illusion


korang jangan pk lain taw... juz sharing...
Memang solute lah ngan artist... Pandai... Pandai twist otak kita untuk pk yang bukan-bukan....

Wednesday, October 27, 2010

Tuesday, October 26, 2010

Aidil Tuntut Jaga Anak

Rita n Aidil semasa zaman bahagia mereka

Selepas beberapa laporan berhubung keretakan rumah tangga mereka dipaparkan media, pemain bola sepak kebangsaan dan Negeri Sembilan, Mohd Aidil Zafuan Abdul Razak, 23, memfailkan permohonan sulh (perbincangan) dan hak penjagaan anak terhadap isterinya yang juga pelakon popular, Rita Rudaini Mokhtar, 34, di Mahkamah Tinggi Syariah di sini, semalam.


Sumber rapat dengan Mohd Aidil Zafuan berkata, pemain itu yang mesra dengan panggilan Aidil ke mahkamah dengan ditemani seorang peguam syarie pada kira-kira jam 11 pagi semalam.

“Apa yang dilakukannya ini adalah untuk menyelesaikan kemelut rumah tangganya yang berlarutan sehingga menjadi perhatian orang ramai.


“Melalui kaedah sulh itu, kedua-dua pihak akan dipanggil untuk berbincang secara baik selain diberi kaunseling untuk menyelesaikan pertikaian dihadapi mereka tanpa melalui proses perbicaraan,” katanya.

Ketika ditanya mengenai permohonan hak jagaan anak dan perceraian, sumber itu berkata, pasangan berkenaan belum bercerai.


Sementara itu Aidil yang ditemui di Stadium Tuanku Abdul Rahman Paroi ketika menjalani latihan bersama skuad Negeri Sembilan bagi menghadapi perlawanan akhir Piala Malaysia menentang Kelantan Sabtu ini, mengesahkan dia pergi ke Mahkamah Tinggi Syariah bersama seorang peguam.

Bagaimanapun, dia enggan mengulas lebih lanjut mengenai tindakannya itu.


“Ia berhubung urusan keluarga dan saya tidak mahu mendedahkannya kerana mahu menjaga kepentingan banyak pihak,” katanya.

Ketika diminta mengulas lanjut, beliau berkata, perbincangan dengan isterinya masih berjalan dan banyak lagi yang perlu diteliti mereka sebelum membuat sebarang keputusan.

Bapa Aidil, Abd Radzak Salleh, 61, ketika ditanya mengenai tindakan anaknya mendakwa dia tidak tahu apa-apa.

“Aidil memang tinggal di sini (rumah keluarga di Sikamat, Seremban) kerana menjalani latihan pusat di Stadium Tuanku Abdul Rahman di Paroi.


“Namun, saya tidak tahu apa-apa mengenai tindakan itu kerana dia hanya memberitahu hendak ke pejabat Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) bagi menguruskan penukaran nombor pendaftaran kereta, pagi tadi (semalam),” katanya.

Harian Metro sebelum ini menyiarkan kenyataan Rita yang mendakwa rumah tangganya bersama Aidil yang dibina atas dasar cinta, mulai goyah disebabkan campur tangan keluarga mentuanya.


Pasangan itu mencetuskan kontroversi apabila bernikah secara rahsia di Songkhla, Thailand pada 25 Februari 2008 kerana dikatakan tidak mendapat restu keluarga suaminya.

Hasil perkahwinan lebih dua tahun itu, Aidil dan Rita dikurniakan seorang cahaya mata lelaki, Airit Rayyan Rizkin yang kini berusia setahun tiga bulan.

sumber : harian metro

Sunday, October 24, 2010

Car Parking In China

Click to enlarge picture



Click to enlarge picture




 
Click to enlarge picture

Saturday, October 23, 2010

Fact Bout Banana

BANANAS

A professor at CCNY for a physiological psych class told his class about bananas. He said the expression 'going bananas' is from the effects of bananas on the brain. Read on:


Never, put your banana in the refrigerator!!!
This is interesting.
After reading this, you'll never look at a banana in the same way again.

Bananas contain three natural sugars - sucrose, fructose a nd glucose combined with fiber. A banana gives an instant, sustained and substantial boost of energy.

Research has proven that just two bananas provide enough energy for a strenuous 90-minute workout. No wonder the banana is the number one fruit with the world's leading athletes.

But energy isn't the only way a banana can help us keep fit. It can also help overcome or prevent a substantial number of illnesses and conditions, making it a must to add to our daily diet.

Depression: According to a recent survey undertaken by MIND amongst people suffering from depression, many felt much better after eating a banana. This is because bananas contain tryptophan, a type of protein that the body converts into serotonin, known to make you relax, improve your mood and generally make you feel happier.

PMS: Forget the pills - eat a banana. The vitamin B6 it contains regulates blood glucose levels, which can affect your mood.

Anemia: High in iron, bananas can stimulate the production of hemoglobin in the blood and so helps in cases of anemia.

Blood Pressure: This unique tropical fruit is extremely high in potassium yet low in salt, making it perfect to beat blood pressure. So much so, the US Food and Drug Administration has just allowed th e banana industry to make official claims for the fruit's ability to reduce the risk of blood pressure and stroke.

Brain Power: 200 students at a Twickenham (Middlesex) school were helped through their exams this year by eating bananas at breakfast, break, and lunch in a bid to boost their brain power. Research has shown that the potassium-packed fruit can assist learning by making pupils more alert.

Constipation: High in fiber, including bananas in the diet can help restore normal bowel action, helping to overcome the problem without resorting to laxatives.

Hangovers: One of the quickest ways of curing a hangover is to make a banana milkshake, sweetened with honey. The banana calms the stomach and, with the help of the honey, builds up depleted blood sugar levels, while the milk soothes and re-hydrates you r system.

Heartburn: Bananas have a natural antacid effect in the body, so if you suffer from heartburn, try e ating a banana for soothing relief.

Morning Sickness: Snacking on bananas between meals helps to keep blood sugar levels up and avoid morning sickness.

Mosquito bites: Before reaching for the insect bite cream, try rubbing the affected area with the inside of a banana skin. Many people find it amazingly successful at reducing swelling and irritation.

Nerves: Bananas are high in B vitamins that help calm the nervous system.

Overweight and at work? Studies at the Institute of Psychology in Austria found pressure at wor k leads to gorging on comfort food like chocolate and crisps. Looking at 5,000 hospital patients, researchers found the most obese were more likely to be in high-pressure jobs. The report concluded that, to avoid panic-induced food cravings, we need to control our blood sugar le vel s by snacking on high carbohydrate foods every two hours to keep levels steady.

Ulcers: The banana is used as the dietary food against intestinal disorders because of its soft texture and smoothness. It is the only raw fruit that can be eaten without distress in over-chronicler cases. It also neutralizes over-acidity and reduces irritation by coating the lining of the stomach.

Temperature control: Many other cultures see bananas as a 'cooling' fruit that can lower both the physical and emotional temperature of expectant mothers. In Thailand , for example, pregnant women eat bananas to ensure their baby is born with a cool temperature.

Seasonal Affective Disorder (SAD): Bananas can help SAD sufferers because they contain the natural mood enhancer tryptophan.

Smoking &Tobacco Use: Bananas can also help people trying to give up smoking. The B6, B12 they contain, as well as the potassium and magnesium found in them, help the body recover from the effects of nicotine withdrawal. < BR>


Stress: Potassium is a vital mineral, which helps normalize the heartbeat, sends oxygen to the brain and regulates your body's water balance. When we are stressed, our metabolic rate rises, thereby reducing our potassium levels. These can be rebalanced with the help of a high-potassium banan a snack.

Strokes: According to research in The New En gland Journal of Medicine, eating bananas as part of a regular diet can cut the risk of death by strokes by as much as 40%!

Warts: Those keen on natural alternatives swear that if you want to kill off a wart, take a piece of banana skin and place it on the wart, with the yellow side out. Carefully hold the skin in place with a plaster or surgical tape!

So, a banana really is a natural remedy for many ills. When you compare it to an apple, it has four times the protein, twice the carbohydrate, three times the phosphorus, five times the vitamin A and iron, and twice the other vitamins and minerals. It is also rich in potassium and is one of the best value foods around So maybe its time to change that well-known phrase so that we say, 'A banana a day keeps the doctor away!'



Thursday, October 21, 2010

Merempit Memang Best!!!!!!!!

Dalam minggu nie aku merempit ajer ngan motor kapcai laki aku.... Dia lah yang rempitkan aku... Aku tak reti bawak motor... Kalo jalan straight tu ok lah kot... hahha...

My feeling when ride a motorcycle is superb... Best sangat... Leh pelok somiku kuat2... hehhe... Tapi arini we all tak merempit... I drive a car lonely....

Pinjam kat cik google
Sebab aku suka merempit ialah :

1) Cepat sampai tempat kerja
- Selalunya kalo aku drive kuar kul 7.30am n akan sampai ke destinasi dalam 7.50-7.55 gitu...
- Kalo rempit dalam 10-15min dah leh sampai... Ikut traffic light camner...

2) Leh manja2 ngan suami ku
My husband nyer scedule is felxible.... So, dia akan leh anta ler pagi2... However, time balik nt yang akan jd masalah sebab taktau dia buat kerja kat mana... Kalo dia buat kerja kat Selayang jenuh pulak dia nk berkejar balik Puchong an....

3) Aku malas nk drive
- Rasa macam malas dah nk drive... Tak larat rasanya nk hadapi jam waktu petang.... Adoi... Depan IOI Mall tu aku geram sangat.... Entah bila la nk reda jam... Aku dah bosan...... Hehe...

Lembaga Rambut Panjang

MERSING: Kehadiran lembaga wanita berambut panjang serta kanak-kanak di belakang dewan Sekolah Menengah Anjung Batu (SMKAB) di sini, pagi semalam mencetuskan histeria membabitkan lebih 10 pelajar sekolah berkenaan.



Lembaga wanita serta kanak-kanak itu dikatakan menjelma di depan seorang pelajar perempuan sebelum ia berjangkit kepada lebih 10 yang lain termasuk tiga pelajar lelaki.

Pengetua SMKAB, Abu Othman Ibrahim berkata, kejadian berlaku jam 9.30 pagi dan pelajar terbabit dibawa ke surau sekolah itu sebelum diberikan rawatan.


“Kumpulan pelajar berkenaan tiba-tiba menjerit dan kami meminta bantuan tiga pengamal perubatan tradisional untuk membantu merawat mereka.



“Ibu bapa serta keluarga pelajar terbabit dengan kejadian turut dihubungi untuk dimaklumkan berkaitan kejadian,” katanya ketika ditemui di lokasi kejadian, semalam.


Sementara itu, ketua pengamal perubatan berkenaan dikenali sebagai Wahid Junid, berusia 40-an, mendakwa ada makhluk halus menjadikan kawasan belakang dewan SMKAB sebagai kediaman mereka.


“Seorang daripada mangsa mengalami histeria sejak Jumaat lalu dan masih belum pulih sepenuhnya akibat kejadian pertama dialami itu.


“Kami nasihatkan pelajar yang menjadi mangsa supaya memperbanyakkan amalan masing-masing selain tidak terlalu terbawa-bawa dengan kejadian yang menimpa mereka,” katanya.


Menurut Wahid, dia bersama dua lagi rakannya akan berusaha untuk cuba menghalang gangguan itu daripada berulang.

Wednesday, October 20, 2010

Sel Stem kekang Penuaan

Saper nak muda??? Kalo nak tahu rahsia awet muda mari baca artikel ini.....................

TEKNOLOGI sel stem iaitu darah yang diambil pada tali pusat bayi lebih banyak digunakan untuk tujuan kesihatan.


Sel stem yang disimpan ini mampu mengubati pelbagai penyakit seperti leukemia, jantung, kanser, kecacatan sistem imun, diabetes dan kardiovaskular. Justeru, darah dalam tali pusat bayi ini sangat bernilai yang secara genetiknya unik kepada bayi dan keluarga serta individu yang mempunyai jenis darah yang sama.

Namun, setelah melalui pelbagai kajian dan penelitian di pelbagai peringkat, sel stem ternyata mampu diperkembangkan dalam bidang kecantikan bagi membantu mengatasi penuaan kulit. Sel stem atau sel induk berguna untuk menggantikan sel yang rosak serta mengembalikan keanjalan kulit. Seperti manusia, tumbuh-tumbuhan juga mempunyai sel stem dikenali sebagai plasenta tumbuhan iaitu sel utama yang mengekalkan sedikit tabungan sel stem untuk membekal secara berterusan dan mengekalkan pertumbuhan atau menggantikan tisu baru. Menurut Pengurus Besar Kajian dan Penyelidikan Unza Sdn Bhd (Unza), Toh Mong Sah walaupun sel stem semakin diterima ramai, penyelidikan dan kajian masih lagi dijalankan bagi memperbaiki serta meningkatkan kualiti dalam bidang kecantikan. Menyedari kehendak wanita yang takut dimamah usia terutama apabila kulit mula berkedut pada hujung mata dan garis halus menjelma pada seluruh muka, kebanyakan wanita menunggu sehingga mereka melihat tanda penuaan ini sebelum bertindak menggunakan produk antipenuaan. "Ini disebabkan kurangnya pengetahuan mengenai produk penjagaan sesuai untuk kulit tanpa disedari usia, kulit semakin menua. "Apabila sudah sampai kepada usia 40-an, sayangnya usaha ini terlalu lambat. Jika mereka sendiri menyedari tanda kerosakan kulit pun, ramai tidak melakukan apa-apa kerana menganggap ia boleh hilang dengan sendiri. Malah, ada wanita yang langsung tidak mahu menggunakan produk kerana percaya produk antipenuaan hanya untuk wanita berusia sahaja," katanya.
Menyedari hal ini, Unza memperkenalkan produk kecantikan Skinz Infinite yang mensasarkan kepada wanita berusia 25 hingga 30 tahun ke atas. Gabungan kuasa alam dan sains yang dihasilkan menerusi teknologi Bio-StemCell Activator membantu memulihkan kecantikan dan keremajaan kulit. "Formula terkini yang dihasilkan dari Korea ini mengandungi Bio-Stemcell Activator yang berfungsi jauh ke dalam lapisan sel selain Toco-Retin A yang bertindak memadamkan tanda penuaan segera manakala karnosin adalah antioksidan yang bertindak menguatkan rintangan kulit terhadap radikal bebas, membina struktur kulit seterusnya melambatkan penuaan foto," katanya.


Tambahnya, kulit yang menua ditandai penumpukan sel kulit mati, timbulnya parut, keanjalan kulit yang semakin menurun dan munculnya kerutan pada kulit. Penuaan kulit akan semakin parah jika ditambah dengan gaya hidup yang kurang sihat. Rangkaian produk eksklusif Skinz Infinite ini terdiri daripada krim pembersih HydraClean yang membersihkan mekap dan kotoran tanpa meninggalkan rasa tegang atau kering. Ia diperkaya dengan 99 peratus aktif tumbuhan Bio- StemCell Activator untuk merangsang proses pembaharuan sel, menghasilkan kulit lembut dan licin.


Selain itu, penyegar HydraPlenish Glacier tanpa alkohol pertama diperbuat daripada air mineral glasier Swiss turut diperkenalkan bagi memanjakan kulit wanita tanpa mengira jenis kulit.

Tuesday, October 19, 2010

Nasha Aziz : Tak kisah jadi model tua




NAMA SEBENAR: Noraishah Abdul Aziz

TEMPAT LAHIR: Kuala Lumpur
TARIKH LAHIR: 14 Mei 1971
STATUS: Bujang
KERJAYA: Model dan pelakon
ANTARA DRAMA: Duit Free, Drama Cik Mala Janda Berhias, Inspirion, Inikah Cinta, Diari Datin dan Kasih Tercipta
TEATER: Lantai T Pinkie
FILEM: Sepi, Otai, Puaka Tebing Biru, Buli Balik, Kemarau Cinta, Tak Ori Tapi Ok, Cinta Luar Biasa, Buli, Trauma, Laila Isabella, Gerak Khas The Movie, Bara, Burung Besi, Puteri Impian, Kad Cinta
PENCAPAIAN: Festival Filem Malaysia ke-17 (2004): Pelakon Wanita Terbaik dan Festival Filem Malaysia ke-14: Bintang Harapan Wanita Terbaik (1999)

"Saya tidak melihat diri sudah terlambat untuk meneruskan bidang peragaan kerana masih mendapat kepercayaan dari pelbagai pihak di luar sana.


"Memang saya yang paling berusia dalam bidang ini kerana model berusia 20-an dan yang paling tua pun baru 30 dan 32 tahun di pentas peragaan sekarang.

"Saya akan teruskan bidang ini selagi masih diperlukan. Saya juga tidak berasa dipinggirkan kerana model yang jauh lebih muda ramai yang meminta tip peragaan dari saya mengenai bidang ini," katanya.

Nasha berkata, dia baru kembali menjayakan pertunjukan fesyen di Shanghai, China pada Jun lalu.

"Saya juga menurunkan berat badan kepada 50 kilogram dengan ketinggian 173 sm semata-mata untuk memenuhi tuntutan bidang peragaan ini. Kalau di pentas lakonan saya tidak boleh nampak terlalu kurus sangat dan ia berbeza dengan bidang fesyen.

"Seperti mana yang kita tahu kalau di lokasi penggambaran, berat badan saya memang cepat naik kerana kami makan tiga kali sehari.

"Terbaru, saya akan menjayakan dua pertunjukan fesyen anjuran MIFA dan 1Malaysia nanti.

"Saya juga akan menggayakan rekaan pereka Syaiful Baharim dan Kavita Sidhu (pelakon Layar Lara) pada acara itu nanti," katanya.

sumber : harian metro

Gadis diganggu jin ilmu hitam

Seorang gadis sengsara akibat gangguan histeria yang dikatakan berpunca daripada tindakannya menggunakan jin dan amalan ilmu hitam bagi menundukkan lelaki supaya memenuhi kemahuannya memiliki barangan berjenama.


Gangguan histeria dialami gadis berusia 18 tahun itu berlaku jam 10.30 malam pada 14 Oktober lalu memaksa keluarga remaja berkenaan memanggil pengamal perubatan tradisional bagi memulihkan keadaan.


Hasil rawatan, bomoh berkenaan memberitahu kejadian berpunca daripada jin belaan gadis berkenaan mengamuk apabila dia yang mahu dikenali sebagai Ila tidak menunaikan janji dalam mengamalkan ilmu hitam.


Bapa mangsa yang enggan dikenali mendakwa, ‘ilmu penunduk’ yang diamalkan anak gadisnya diperoleh remaja itu daripada bapa saudaranya yang juga seorang bomoh di Negeri Sembilan.




“Anak perempuan saya itu dibela abang ipar saya sejak kecil lagi sebelum saya mengambilnya semula empat tahun lalu selepas dia melakukan pelbagai kesalahan di sekolah.


“Saya menyedari dia mengamalkan ilmu hitam selepas isteri menjumpai sehelai kertas bertulis ayat mantera yang tidak difahami dalam simpanannya,” katanya.


Menurutnya, akibat tidak sedap hati, dia dan isterinya membakar kertas berkenaan sebelum bertanya kepada anaknya mengenai ayat di atas helaian kertas itu.


“Dia menggelengkan kepala dan mengatakan itu kertas conteng biasa tapi kami yakin ia mantera dibekalkan bapa saudaranya.


“Saya berani berkata demikian kerana saya sendiri pernah melihat abang ipar (bapa saudara gadis berkenaan) menggunakan bara api ketika menjalankan proses perubatan,” katanya.


Ibu Ila pula berkata, gangguan histeria dialami anak gadisnya makin kerap berlaku dan minggu lalu kali ketiga menimpanya sepanjang tempoh dua bulan lalu.


Katanya, sebelum tubuh Ila dimasuki jin, dia duduk diam di satu sudut menangis sambil diiringi gelak tawa yang menyeramkan dan memarahi sesiapa yang cuba menenangkannya.


“Ila mengaku dia mengamalkan ilmu yang diberi bapa angkatnya selepas gangguan kali pertama berlaku pada pertengahan bulan lalu.


“Dia menggunakan ilmu itu bagi membuatkan semua lelaki yang dikenalinya menurut perintah dan meminta apa saja barangan mewah dikehendakinya.


“Tahap kesabaran kami sekeluarga sampai ke kemuncak apabila dia menggunakan ilmu penunduk itu ke atas anak angkat kami yang juga seorang mualaf bagi memenuhi kehendaknya memiliki barangan berjenama.


“Walaupun kami berulang kali menasihatinya supaya membuang ilmu itu, dia tetap berdegil dan mengamalkan ilmu hitam itu,” katanya.


Wanita itu berkata, walaupun tiga kali diubati, Ila belum pulih sepenuhnya dan dia percaya gangguan histeria itu boleh berulang lagi.


“Jika perkara ini berlaku di rumah, kami masih boleh mengawasinya tapi jika ia berlaku di luar, saya bimbang ia boleh mendatangkan kemudaratan kepada orang lain,” katanya.


Sementara itu, pengamal perubatan tradisional, Abu Samah Ahmad yang merawat Ila berkata, apa yang dialami gadis berkenaan kesan buruk apabila seseorang manusia mengamalkan ilmu hitam.


“Inilah akibatnya jika mengamalkan benda terlarang kerana ia bukan saja memudaratkan diri, malah boleh membawa kita kepada syirik kerana meminta pertolongan selain daripada Allah SWT,” katanya.


Katanya, ketika tubuh Ila dimasuki jin, tindak-tanduknya juga berubah kerana akal fikirannya dikawal jin.

sumber : harian metro

Friday, October 15, 2010

Rumah 27 Tingkat


Lelaki terkaya di India, Mukesh Ambani sudah berpindah ke kediaman barunya setinggi 27 tingkat di Mumbai yang berharga £630 juta (RM3,150 juta).

 Ambani, isteri dan tiga anaknya berpindah ke bangunan yang bernama Antilia, diambil sempena nama pulau khayalan. Ia mengandungi kelab kesihatan dilengkapi gimnasium, sekurang-kurangnya satu studio menari, dewan, beberapa bilik tetamu dan beberapa ruang istirahat serta panggung wayang 50 tempat duduk. Malah, terdapat taman tergantung dengan binaan siling untuk ditanam pokok kecil.

Bumbung bangunan dilengkapi tiga landasan pendaratan helikopter dan terdapat parkir bawah tanah yang memuatkan 160 kereta bagi kemudahan tetamu Ambani menghadiri parti rumah barunya.

Dari tingkat atas bangunan setinggi 173 meter itu dapat dilihat pemandangan indah bandaraya Mumbai dan Laut Arab.

Taikun berusia 53 tahun itu bukan saja lelaki paling kaya di India tetapi juga yang keempat terkaya di dunia. Secara keseluruhannya, dilaporkan terdapat 37,000 meter persegi ruang yang lebih luas daripada Istana Versailles.

Ia memerlukan 600 kakitangan untuk urusan penyelenggaraan.

Menurut majalah Forbes, Ambani memiliki industri minyak, peruncitan dan bioteknologi yang dianggarkan bernilai £18 bilion (RM90 bilion). Dahulu beliau membantu menguruskan perniagaan sebelum berselisih faham dengan adiknya. Kaca, keluli dan jubin yang digunakan untuk membina bangunan itu dikatakan diperolehi daripada sumber tempatan. Ambani tidak terpengaruh dengan seruan Perdana Menteri India, Manmohan Singh supaya pemimpin perniagaan menjadi model kesederhanaan’. - Agensi

Thursday, October 14, 2010

A.Aida berbincang dengan peguamnya
 “Ameng pembohong!” Demikian dakwaan penerbit dan pelakon, A Aida menjawab tuduhan bekas suaminya itu kononnya dia bersama suami berkomplot merosakkan nama serta kerjaya Ameng ketika membela diri atas tuduhan memasukkan ganja ke dalam badan di Mahkamah Majistret di sini, Selasa lalu.

A Aida atau nama sebenarnya Zaidah Awang, 39, berkata, dia membuat laporan polis terhadap Ameng yang juga bekas vokalis kumpulan Spring April lalu kerana ugutan jenayah dan ia tidak ada kena mengena dengan tuduhan mengambil dadah atau hak penjagaan anak.


“Saya terpaksa membuat laporan polis kerana dia berterusan menghantar SMS mengganggu saya, malah suami saya yang menghubunginya meminta menghentikan perbuatan itu turut dimaki-hamun.

“Saya ada saksi bagi membuktikan SMS itu, malah maki-hamun serta ugutan terhadap suami saya direkodkan kerana ketika menghubunginya, suami saya menggunakan telefon pejabat,” katanya pada sidang media di sini, semalam. Hadir sama, peguamnya, Zulkifli Yong Azmi.

Aida berkata, dakwaan Ameng kononnya wujud konspirasi menjatuhkannya hanya sekadar meraih simpati.

“Siapa kami untuk masuk campur proses siasatan polis, malah saya yakin polis menjalankan siasatan secara profesional terhadap Ameng.

“Dia sebenarnya ada pilihan membuat laporan polis terhadap tuduhan (konspirasi) itu, tetapi kenapa dia tidak lakukannya,” katanya.



Menurutnya, tuduhan Ameng dihalang berjumpa dua anak juga satu pembohongan kerana pada Mac lalu, penyanyi itu ada mengambil anak mereka dan membawa sehingga ke Jerteh, Terengganu.



“Pada 2004 pula, anak sulung saya ditemui merayau di Subang Jaya selepas lari dari rumah ketika di bawah jagaannya sehingga pegawai Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) mengingatkan saya jangan benarkan mereka berjumpa Ameng.


“Pada Aidilfitri tahun itu juga, Ameng ada datang ke rumah tapi anak tidak mahu berjumpa dia kerana takut. Saya masih memberi peluang dan memujuk anak menemuinya kerana tak mahu memutuskan hubungan mereka. Malangnya, dia langsung tak tahu berterima kasih, malah memburukkan saya,” katanya.

Aida berkata, Ameng juga berbohong ketika meminta mahkamah mengurangkan wang jaminan daripada RM5,000 kepada RM3,000 kerana mahu membayar nafkah anak di bawah jagaan saya.

“Selepas bercerai satu sen pun dia tidak pernah berikan. Saya terpaksa bekerja keras demi membesarkan anak. Memang pada mulanya saya tak peduli sangat kerana tahu dia tidak ada duit, tetapi sekarang saya sudah tidak dapat bersabar,” katanya.

Sehubungan itu, Aida berkata, dia akan mengemukakan saman malu, tuntutan nafkah dan tunggakan nafkah anak-anak daripada bekas suaminya itu.

“Selepas kami bercerai, saya fikir yang sudah itu, biarlah sudah tetapi dia tidak habis-habis mengaitkan keluarga dan mencemar nama saya. Saya terpaksa lakukan sesuatu untuk menegakkan kebenaran,” katanya.

Selasa, lalu Ameng memberitahu Mahkamah Majistret, Aida dan suaminya, Asisten Superintendan Suffian Sulaiman melakukan konspirasi hingga menyebabkan dia ditahan polis kerana mengambil dadah pada April lalu.

Katanya, mereka berbuat demikian kerana mahu melihat menderita sekali gus merosakkan nama dan kerjayanya sebagai penyanyi.

Ameng dan Aida berkahwin pada 1995 serta dikurniakan dua anak, Wan Alissa dan Wan Natasha. Pasangan itu bercerai pada 2002.

Rita : Biar pembunuh ke tali gantung

Seperti mana azab dilalui ibu saya yang dibunuh kejam, saya mahu semua penjenayah yang bertanggungjawab (melakukan pembunuhan) dibalas dengan hukuman mati di tali gantung,” kata Erni Dekritawati Yuliana Buhari, 25, anak jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya, selepas empat lelaki dihadapkan ke Mahkamah Majistret Banting, Selangor, semalam, atas tuduhan membunuh ibunya dan tiga individu lain.

Ketika dihubungi semalam, dia yang mesra dengan panggilan Rita mengaku masih bersedih dengan kehilangan ibunya dan hatinya masih berat untuk percaya dengan apa yang berlaku.


Ada kalanya saya takut untuk membaca akhbar atau mendengar cerita bagaimana kejamnya ibu dan tiga mangsa lain diperlakukan penjenayah. Mereka tidak berperikemanusiaan dan berhati syaitan.

“Saya cuma berharap polis dapat membuktikan jenayah terancang dilakukan semua suspek bagi membolehkan hukuman berat dan setimpal dijatuhkan kepada mereka,” kata anak sulung daripada enam beradik itu.

Rita berkata, sekuat mana sekali pun hatinya cuba menahan air mata daripada menitis, hakikatnya hanya Tuhan yang tahu penderitaan dan kesedihan dialami.

“Kehilangan ibu merentap kebahagiaan kami adik-beradik yang amat manja dan menjadikan ibu sebagai tempat menumpang kasih sejak kecil.

“Sukar dijelaskan apa yang kami rasa selepas kehilangan ibu, namun apa cara sekali pun cita-cita dan impian ibu perlu diteruskan. Hanya doa tidak henti dipohon supaya roh ibu ditempatkan di kalangan hamba yang dilindungi Allah,” katanya.


Ditanya berhubung aktiviti harian selain cabaran perlu dihadapi bagi meneruskan perniagaan kosmetik Nouvelles Visages (NV), Rita memberitahu masih banyak yang perlu dipelajarinya.

Dapat Permata Free Jer???

JERTIH: Kisah gadis misteri yang semakin menarik perhatian orang ramai, Siti Balqis Mohd Nor, 22, bertambah unik apabila tujuh batu permata dipercayai delima, nilam dan zamrud tiba-tiba jatuh dari siling rumahnya, semalam.

Lima daripada batu itu berwarna putih manakala dua lagi masing-masing berwarna biru dan hijau sebesar kira-kira duit syiling 20 sen.


Kejadian pertama berlaku kira-kira jam 1 tengah hari ketika Siti Balqis dan ahli keluarganya berada di ruang tamu dan mereka terdengar bunyi benda jatuh dalam biliknya.

Selepas membuat pemeriksaan, mereka menemui sebiji batu delima di atas katil.
Manakala batu kedua pula jatuh jam 2.45 petang di ruang tamu, diikuti batu ketiga pada jam 3 petang.
Kira-kira 20 minit kemudian, sebiji lagi batu delima jatuh di hadapan seorang jurukamera TV3 yang sedang minum bersama kru rancangan Misteri Nusantara di ruang tamu dan terpelanting pada kameranya.


Dua biji batu lagi jatuh kira-kira jam 6 petang di ruang tamu dengan salah satu daripadanya berwarna biru dipercayai nilam. Kira-kira sejam kemudian, sebiji batu berwarna hijau dipercayai zamrud pula jatuh di ruang tamu.


Ibu Siti Balqis, Norizan Said, 47, berkata, dia menyifatkan penemuan batu terbabit sesuatu yang luar biasa dan mungkin ada hikmahnya.

Peranan Suami Ketika Isteri Hamil

Apabila ditanya kepada golongan lelaki tentang peranan mereka bila mendapati isteri yang disayangi hamil, rata-rata mengakui tahu tentang peranan yang harus dipikul.


Namun hakikatnya, tidak ramai lelaki yang benar-benar faham akan peranan mereka. Ini kerana emosi atau 'mood' wanita hamil selalunya lebih sensitif dan mereka sangat memerlukan perhatian daripada suami.

Di sini diperturunkan beberapa tip buat lelaki muda yang akan atau bakal berdepan dengan situasi di mana isteri berbadan dua. Diharapkan dengan panduan ini, golongan lelaki lebih tahu tentang peranan serta cara menghadapi karenah isteri yang pastinya pelbagai hingga mampu mencabar kesabaran mereka sebagai seorang suami.

1. Kongsi maklumat kehamilan
Kehamilan membawa perubahan kepada isteri, baik secara fizikal ataupun emosi. Isteri yang dahulunya lincah dan segar, akan mula mudah penat, pening dan muntah-muntah.

Sikapnya juga semakin sensitif, mudah menangis dan marah walaupun untuk perkara yang anda rasakan tidak perlu. Kepada lelaki, anda jangan sekali-kali bingung dengan perubahan ini. Ini kerana ia merupakan sesuatu yang normal dan kebanyakan wanita hamil akan melaluinya.

Walaupun berlaku perubahan pada isteri anda, itu tidak bermakna anda tidak boleh banyak membantu. Sebagai seorang suami yang memahami, carilah sebanyak mungkin info tentang perubahan fizikal dan emosi yang dialami oleh isteri.

Selepas itu, cuba kongsi pengetahuan anda dengannya. Dia pasti teruja dengan apa yang anda ketahui. Perhatikan juga perkembangan kehamilan isteri anda, misalnya mendengar denyut nadi dan merasai pergerakan-pergerakan yang dilakukan oleh bayi.

Sekiranya anda mampu melakukannya, tidak mustahil sikap anda yang pada mulanya kurang sabar dengan karenah isteri akan berubah menjadi lebih memahami dan empati. Sikap anda yang prihatin, pastinya akan menambahkan rasa cinta isteri terhadap anda.

2. Jaga pemakanan isteri
Ramai suami yang mengabaikan aspek ini apabila isteri hamil dengan alasan si isteri tahu apa yang terbaik untuk diri mereka. Tanggapan ini salah kerana seiring dengan perubahan tubuhnya, wanita hamil juga memerlukan beberapa zat tertentu mengikut peringkat kehamilannya.

Sebagai suami yang prihatin, pastikan isteri anda menjaga pemakanannya dengan kesihatan janin dan dirinya. Jika mempunyai masa, apa salahnya luangkan masa untuk menemani isteri menjamu selera atau makan bersama-sama dengannya.

Anda juga jangan kedekut untuk berbelanja lebih untuk membelikan makanan berkhasiat untuk isteri. Tidak hanya soal pemakanan, isteri juga memerlukan masa rehat yang mencukupi agar pembesaran janin tidak terganggu.

Ketika inilah suami perlu lebih ringan tulang membantu isteri melakukan kerja-kerja rumah. Sikap anda yang sebegini, pasti membuatkan isteri terharu dan bertambah menghormati anda sebagai seorang suami.

3. Hindari stres
Sewaktu hamil, jangan sekali-kali memberikan tekanan kepada isteri. Anda sebagai suami perlu mengelakkan isteri daripada berdepan dengan sebarang masalah.

Jika boleh, anda cuba selesaikan masalah yang dihadapi tanpa memberitahu isteri. Jika terpaksa, beritahu isteri dengan cara yang paling santai agar isteri tidak terkejut mendengarnya.

Selain itu, jangan sekali-kali membenci perubahan bentuk tubuh isteri. Sebaliknya kagumi bentuk tubuhnya dan katakan isteri anda kelihatan lebih seksi ketika hamil.

Kata-kata anda mampu menenangkan hatinya dan mengelakkannya tertekan memikirkan anda mungkin mencari wanita lain yang lebih seksi di luar sana.

4. Temani berjumpa doktor
Kesudian anda menemani isteri untuk bertemu dengan doktor bagi mendapatkan rawatan memberikan makna yang cukup besar kepada isteri. Isteri akan berasa diri mereka disayangi dan dihargai.

Ia juga menandakan seseorang suami itu prihatin dan menyanyangi isteri serta anak yang dikandungnya itu. Namun ada juga suami yang mengambil mudah tentang perkara ini.

Mereka sanggup membiarkan isteri yang sarat hamil memandu sendiri atau menaiki bas untuk mendapatkan rawatan di klinik. Emosi isteri pastinya akan terganggu apabila melihat wanita lain ditemani suami masing-masing ketika mendapatkan rawatan.

Situasi ini sangat tidak sesuai buat isteri dan sebagai suami yang yang bertanggungjawab, anda perlu mengelakkan perkara ini daripada berlaku. Berikan isteri anda semangat dan sentiasa menemaninya sewaktu susah mahupun senang.

Sumber :gua.com

Tuesday, October 12, 2010

Jaclyn Victor - Bertamu Di Kalbu



Tetibe teringat kat lagu Jaclyn Victor yang sangt sedap nieh...... Mari menjamu anak tekak masing2.....

Sunday, October 10, 2010

Proble Evidence of Pregnancy

This category comprises mainly things you yourself notice:


Cessation of menses: Your period stops. Other things can cause this, but pregnancy and menopause top the list of possibilities.


Changes in the breasts: Tenderness early on, then later the nipples becoming darker and larger. Later on, colostrum discharge (milk precursor).

Chadwick's sign: This is an old term meaning a bluish discoloration of the vaginal tissue, caused by venous congestion in the area.

Abdominal striae: Also known as "stretch marks."
Increased pigmentation: The "linea nigra," or black line, runs up the center of the abdomen and usually fades after pregnancy.

Nausea
Increase in urination: This is due to the pressure of the growing uterus on the bladder. The bladder is a rather stupid organ and can't tell whether the pressure it should respond to is coming from inside (as in urine) or outside (the enlarging uterus).

Fatigue
Quickening: The woman's perception of movement between 16 and 20 weeks. "Quickening" is an elegant and old-fashioned term associated with the perception of life.


Enlargement of the abdomen: This is presumably due to increase in size of the uterus. The uterus can usually be felt through the abdomen after 12 weeks. This sign will be obvious earlier in the abdomens that have been stretched out before with a previous pregnancy. Into the second trimester, an actual measurement called the fundal height can be recorded each visit.


Changes in the size, shape, and consistency of the uterus: "Hegar's Sign" is when the uterus becomes so soft, usually at six weeks, that it is felt separately from the firmer cervix. Softening of the cervix usually occurs at about the same time, called "Goodell's Sign." The increase in size, as described above, is part of the total package change.


Braxton Hicks' Contractions: The irregular and unorganized contractions of the uterus.

Ballottement: A mid-pregnancy sign in which the fetus can be pushed from your abdomen and felt to bounce back, tapping your doctor's examining finger in the vagina. Obstetricians never use this technique anymore to diagnose pregnancy.

Thursday, October 7, 2010

"Saya Pasrah"

“Saya seboleh-bolehnya tidak mahu komen langsung mengenai perkara ini. Saya sedar kebenaran itu kadangkala sangat pahit untuk ditelan, tapi saya tetap pasrah menerima dugaan terhebat dalam hidup saya ketika ini.


“Cuma saya mohon, buat masa ini, berilah ruang privasi kepada saya untuk bertugas seperti biasa, menenangkan fikiran dan berdampingan dengan anak-anak,” katanya dalam nada sebak ketika dihubungi.

Raja Azura atau Kak Engku (KE) bagaimanapun enggan mengulas lanjut dan berkata, dia mungkin membuat sidang media dalam waktu terdekat bagi menjelaskan perkara sebenar agar situasi tidak menjadi keruh selain menghindari spekulasi.

Semalam, Harian Metro memaparkan laporan eksklusif perceraian Raja Azura dan Adzmin selepas rumah tangga yang dibina sejak 10 Mac 2001, gagal diselamatkan lagi.

Sebelum ini, sumber mengesahkan, Raja Azura dan Adzmin bercerai talak satu di sebuah mahkamah syariah di Selangor, pada 28 September lalu dan ia dilaksanakan dalam prosiding tertutup atas permintaan pasangan terbabit.


Pada 6 Ogos lalu, pengacara program Ewah-Ewah itu mengadakan sidang media tergempar untuk menjelaskan khabar angin menyatakan rumah tangganya bergolak, sekali gus memberitahu sebab kunjungannya bersama Adzmin ke Mahkamah Rendah Syariah, Shah Alam, pada 3 Ogos lalu.

Pada sidang media itu, Raja Azura menegaskan kunjungan mereka ke mahkamah berkenaan tiada kena mengena isu memfailkan permohonan cerai seperti dihebohkan, sebaliknya bagi mendapatkan khidmat kaunseling demi menyelesaikan krisis rumah tangga.


Hasil perkongsian hidup, Raja Azura dan Adzmin yang juga anak bekas Menteri Besar Kedah, Tan Sri Osman Aroff, dikurniakan tiga anak, Megat Muhammad Raziq, 8, Megat Luqman Hakim, 7, serta Puteri Mia Maizurah, 4.

Sementara itu, Pengurus Saluran Sinar FM, Rostam Said, ketika dihubungi semalam berkata, dia tiada hak memberi komen lanjut mengenai masalah rumah tangga membabitkan kakitangannya itu. Kata Rostam, ia masalah peribadi dan biarlah Raja Azura sendiri menjawabnya.

“Saya tidak mahu komen. Setakat ini, Raja Azura datang kerja seperti biasa dan mampu menjalankan tugasnya sebagai penyampai radio dengan baik. Selagi dia tidak membuka mulut memaklumkan kisah peribadinya, selagi itu saya takkan memberi apa-apa komen.

“Saya harap semua orang memahami perasaan Raja Azura. Saya menghormatinya sebagai penyampai yang sangat komited, rajin dan berdisplin,” katanya. Sementara itu, rakan baik Raja Azura yang juga pengacara popular, Sharifah Shahirah Syed Abu Bakar berkata, biarpun persahabatan mereka erat, Raja Azura tidak pernah memberitahu secara mendalam mengenai masalah rumah tangganya apa lagi soal perceraian.

“Kalau bercerita pun, yang biasa-biasa saja, bukan secara keseluruhan sebab adat setiap pasangan berkahwin, mesti ada salah faham. Tapi, saya tak sangka mereka sampai bercerai-berai. Semua ini ketentuan Tuhan. Hari ini, dugaan untuk Raja Azura, esok lusa belum tentu siapa pula. Justeru, sebagai manusia saya sentiasa berdoa yang terbaik untuk diri, keluarga dan sahabat.

“Saya harap sekalipun sudah berpisah, Raja Azura dan Adzmin teruslah berbaik demi anak-anak. Mengenali Raja Azura, saya yakin dia seorang yang sangat tabah,” katanya.

Ditanya apakah dia tidak gusar jika Raja Azura tidak dapat hadir pada saat-saat akhir untuk mengacarakan majlis persandingan Datuk Wan Mohamad Sani Salleh dan pasangan, Fatimah Dalilah Omar di Ri-Yaz Heritage & Marina Resort & Spa, Pulau Duyong, Terengganu, Ahad ini, Sharifah Shahirah yakin Raja Azura pasti mengotakan janji.

“Kami sudah tempah tiket pesawat dan insya-Allah semua akan baik,” katanya.

Apabila tersiarnya berita perceraian itu semalam, beberapa wakil media terus memburu Raja Azura di Pusat Penyiaran Asia (ABC), Bukit Jalil sebaik saja dia selesai dari tugasan pagi di konti Sinar FM.
Namun, usaha mereka untuk mendapatkan komen dan pengesahan gagal kerana dia berjaya mengelakkan diri, dipercayai terlalu bersedih sekalipun tetap ceria tatkala ke udara di radio.

Wednesday, October 6, 2010

How to conceive a boy???

So, you've been dreaming of snakes, snails, puppy dog tails, and a baby bundled up in blue. Is there anything you can do to guarantee it's a boy.



Although most doctors and fertility experts claim that we can't influence whether we have a girl or boy, there's certainly a lot of compelling anecdotal evidence out there to the contrary.


Some parents are absolutely convinced that they conceived a baby boy by following certain techniques, changing their diet, using various "positions" in the bedroom or even drinking particular concoctions. Although medical doctors largely disregard these rituals as old wives' tales, it can't hurt to try a few, right? (Well, depending on the method or "position," it could hurt a little.)


If you're absolutely determined to have a baby boy and are willing to try anything, consider these tricks that some parents, astrologists, and even a few doctors swear by.
Follow the Chinese Lunar Birth Calendar


This famous gender-predicting calendar was purportedly drawn up by a Chinese scientist and then buried in a royal tomb 700 years ago. Or was buried for 700 years until a Chinese scientist dug it up. Or was it devised by a 700 year-old Chinese scientist? Well, something like that ... the history and background behind it is not easy to establish, but how to use it is. With this mystical calendar, a baby's sex is determined by the mother's age and the month in which she conceives.


Lunar calendar adherents say the chart is 99 percent accurate. (I must admit, it correctly predicted the gender of my little girl.) Working backwards, you can use Babyzone's interactive gender predictor, based on the Chinese lunar calendar, to find a month in which to conceive a boy. If you are intent on this method, some practitioners say there are some rules to follow, such as not trying to conceive during the very beginning or very end of a boy-yielding time frame.

Raja Azura Sah Bercerai


KUALA LUMPUR: Pelakon, pengacara dan penyampai radio popular, Raja Azura Tengku Ahmad Tajudin, 38, disahkan bercerai talak satu dengan suaminya, Adzmin Tan Sri Osman, 37, pada 28 September lalu.

Sumber memberitahu Harian Metro semalam, Raja Azura atau lebih mesra dikenali sebagai Kak Engku (KE) bercerai di sebuah mahkamah syariah di Selangor, pada tarikh berkenaan dan ia dilaksanakan dalam prosiding tertutup atas permintaan pasangan itu.

“Raja Azura mahupun Adzmin tidak mahu kecoh-kecoh dengan perceraian mereka. Rumah tangga mereka sudah gagal diselamatkan selepas masing-masing cuba mendapatkan khidmat kaunseling bagi menyelesaikan kemelut yang melanda sejak beberapa lama itu. Namun, mereka bercerai secara baik dan menerima hakikat tiada lagi jodoh,” kata sumber itu.

Pada 6 Ogos lalu, pengacara Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) itu mengadakan sidang media tergempar untuk menjelaskan khabar angin menyatakan rumah tangganya bergolak, sekali gus memberitahu sebab kunjungannya bersama Adzmin ke Mahkamah Rendah Syariah, Shah Alam, pada 3 Ogos lalu.

Pada sidang media itu, Raja Azura menegaskan kunjungan mereka ke mahkamah tiada kena mengena isu memfailkan permohonan cerai seperti yang hangat diperkatakan, sebaliknya bagi mendapatkan khidmat kaunseling demi menyelesaikan kemelut yang melanda.

Raja Azura berkahwin dengan Adzmin yang juga anak bekas Menteri Besar Kedah, Tan Sri Osman Arof, pada 10 Mac 2001. Pasangan ini dikurniakan tiga cahaya mata, Megat Muhammad Raziq, 8, Megat Luqman Hakim, 7, serta Puteri Mia Maizurah, 4.

Sumber itu berkata, walaupun Raja Azura amat bersedih dengan perceraian itu, dia masih meneruskan tugas rutinnya seperti biasa iaitu sebagai penyampai radio Sinar FM dan pengacara beberapa program TV serta majlis rasmi.


Ketika ditanya sama ada punca perceraian itu disebabkan orang ketiga, sumber itu enggan mengesahkannya.

“Itu tidak dapat dipastikan dan biar perkara itu wartawan bertanya kepada Raja Azura. Hakikat ini kerana selama ini dia tidak pernah bercakap mengenai hal rumah tangga mahupun suaminya kepada orang lain. Dia (Raja Azura) tidak akan sekali-kali mendedahkan aib sesiapa termasuk suaminya,” katanya.


Harian Metro cuba mendapatkan komen Raja Azura berhubung perceraian itu semalam, namun difahamkan dia berada di Genting Highlands, Pahang, kerana terbabit rakaman program Kedek-Kedek Drypers, sekali gus menutup talian telefon bimbitnya.

Raja Azura dalam kenyataan sebelum ini mengaku dia dan Adzmin berkahwin atas dasar cinta sama cinta. Kali terakhir mereka dilihat bersama ialah ketika pulang beraya di Alor Setar, Kedah, pada 10 September lalu.

Monday, October 4, 2010

21 Tips to Help You Conceive

1. Track Your Cycles
Contrary to popular belief, the optimal time for conception for normal couples is the five days before ovulation, and including the release of the egg, says Dr. Shelley Binkley, an OB-GYN in Glenwood Springs, Colorado. For most women, these are days nine through 14 from the start of their menstrual cycle. Consider the first day of full flow as "Day 1" of your cycle.

"The easiest way to determine your likely day of ovulation is to track your cycles for at least three months. Then, determine the average interval between consecutive first days of your menses, and subtract 14 days," Dr. Binkley says. "This will yield your most likely date of egg release." For example, if you have 28-day cycles, subtract 14 and your egg should be released on Day 14.


2. Have Sex at Peak Fertility

You may miss the most fertile time of your cycle if you time intercourse to occur just after your day of egg release, Dr. Binkley says. The egg can live in the female reproductive tract for about 36 hours. Sperm, on the other hand, can live there for up to five days."If you have intercourse for the five days preceding and on your day of ovulation, you maximize your chances of conceiving because the sperm are physically near the egg as it's being released, just 'hanging out' waiting to fertilize the egg."



 
3. Look for Fertility Signs
Use your body's physical signs of ovulation and pre-ovulation to predict optimal time for conception. Many women with regular cycles produce a clear mucus discharge in the few days preceding and during egg-release, Dr. Binkley says. It's "gooey" and "sticky," which is easy for sperm to penetrate and to sustain them on their way to the egg.

4. Invest in a Test
When women rely solely on the calendar to estimate when their ovulation will take place, they're frequently wrong, says Kelly Andrews, founder of Fairhaven Health, which sells natural products for fertility health. "There are many predictive tools on the market—at a variety of price points—that can help you, from fertility monitors to saliva ovulation microscopes to drugstore-brand ovulation tests."


5. Take Folic Acid
Women attempting pregnancy need to take a multivitamin with folic acid, which is crucial to the normal development of the baby's spine, Dr. Binkley says. Ideally, start taking the recommended amount of folic acid—.4 milligrams (mg)—three months before trying to get pregnant.







 
6. Eat Healthy
Green leafy vegetables, meats, and fortified cereals are common dietary sources of folic acid, Dr. Binkley says. During preconception and pregnancy, eat a commonsense diet—well-balanced with lots of fruits and vegetables. Avoid fast foods, snack foods, and refined sugars. Also, if you're undergoing fertility treatments, research has found that a Mediterranean diet may boost your chances of getting pregnant.



7. Try Innovative Foods
Try foods such as goji berries and kombucha drinks to boost your fertility, says Dawn Clare, an intuitive coach and alternative healer in Santa Monica, California. Goji berries are the highest rated antioxidant food filled with nutritional value, including protein, minerals, and amino acids. Kombucha drinks also are filled with vitamins and are a natural detoxifier and health aid to support the fertility process.

8. Stop Trying

Sometimes when you stop "trying" to have a baby, you find yourself pregnant. It's not always that simple, but for some people, the stress of sex for conception makes the act ineffective and something to avoid. It's hard to conceive when you aren't having sex!

 
 
 
 
 
 
 
9. Have Orgasms

Orgasms may increase the likelihood of conception. Of course, an orgasm is absolutely necessary for a man to participate in the conception process, and according to some experts, the contractions of the uterus after orgasm help the sperm along. Regardless, the message is loud and clear: Have fun with your sex life!

10. Make Love—Often

"Timing intercourse to correspond with your ovulation date is important, but research indicates that couples who make love regularly—at least a few times per week—improve their chances of conceiving sooner," Andrews says.

11. Do It Missionary Style

"The missionary position with the man on top is generally regarded as the best sexual position to use when trying to achieve pregnancy," Andrews says. Positions with the woman on top are generally not recommended for women trying to get pregnant.

12. Do It "Doggy Style"

If you have a tipped uterus, the best position is having your partner enter you from behind, doggy style. This may provide sperm with better access to the cervix, Andrews says.

13. Avoid Regular Lubricants

Regular lubricants have been clinically shown to harm sperm and impede their progress, Andrews says. Instead, use a "sperm-friendly" lubricant that is specifically designed for trying-to-conceive couples.
Egg whites are a great lubricant option. Really!







 
14. Clean Up Your Act

The sooner you want to conceive, the sooner you—and your partner!—should stop indulging in alcohol, cease smoking, and limit caffeine, Andrews says. It's not always easy to stop harmful behaviors, especially when they have become addictions. There is no shame in seeking outside help to assist you in your efforts. Ask your doctor or medical provider for a referral.

15. Exercise

Maintain your current exercise routine to keep your blood flowing, Dr. Binkley says. But it's not a good time to begin a vigorous exercise routine when you're trying to get pregnant or during your pregnancy. Walking is always a good option.







 
16. Maintain a Healthy Weight

"If a woman is overweight or underweight, she decreases her chance of conception," Vincent says. "Normal production of estrogen is increased for obese women, and abnormal hormone levels can interfere with conception. Eating snacks like nutrition bars, can help a woman's body be healthy—a healthy, well-nourished body is more likely to conceive than one that is not."

 
 
 
 
17. Get Your ZZZs

It's important to get enough sleep when you're trying to conceive. Most sleep experts agree that seven to eight hours of sleep each night is a good target for the average adult. If you are falling short of this recommendation, try setting up a bedtime routine that includes a warm bath before bed and some downtime, like reading or journaling, rather than watching television.




 
18. Acupuncture

Eunice Kan, an acupuncturist in Burlingame, California, believes acupuncture is a great way to speed up conception by helping women to relax their bodies and minds, and it helps to balance any hormonal issues they may be experiencing, such as irregular cycles, painful periods, and endometriosis. "For an average healthy woman, an acupuncture treatment of one to two times a week, plus taking herbs every day, is a good idea to boost fertility," Kan says. An average session takes about an hour, which includes a health consultation.


 
19. Take Herbs

A common herbal formula used to boost fertility is Si Wu Tang, which consists of white peony root, Chinese angelica root, Chinese foxglove (rehmannia), and Sichuan lovage root (endium). This can be taken after menstruating to help tonify the blood lost monthly and to rebalance the body, Kan says. Before taking any herbs for conception, consult an expert and your doctor.

 

20. Engage in Yoga and/or Meditation

Yoga and meditation can help women trying to conceive to attain relaxation. Yoga cat stretches are ideal to get the energy moving in vital parts of the body and reproductive energy centers.





 
21. Be Positive



Erase worry from your mind. Worrying about not getting pregnant creates a negative impact on your body, Clare says. Increase your "feel good" endorphins by reading funny and inspirational stories. Enjoy your time as a couple. "Unhappiness puts a large stress on the woman's body and acts as a barrier to conception."

Shopping Shopping

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...